Project omschrijving

Shauna Plompen

Docent pedagogiek en projectleider hybride onderwijs (ROC van Flevoland)

Evenement

Nederland 2022
Huidige sessie
Sessiearchief
bio

MATERIALEN

Nog geen materialen beschikbaar.

SESSIE

Game on!

Onder gamification verstaan we het toepassen van spelvormen in een non-game context. Buiten het onderwijs kwam dit voor 2000 al vaak voor. Denk aan het winnen van prijzen als je interactief vanaf de bank met de mobiel in de hand reageert op een prijsvraag of de traptreden die een vrolijk muziekje maken om ons te motiveren vaker de trap te nemen. In het onderwijs weten we ook al heel lang dat spelen goed is voor de ontwikkeling van het het kind en toch speelden we steeds minder naarmate de leerlingen ouder werden. In deze presentatie gaan we aan de hand van mijn onderzoek ‘ Game over?’ kijken naar hoe je als docent effectief gebruik kunt maken van de motivationele effecten van gamification in de klas. We gaan kijken welke spelelementen onmisbaar zijn en welke do’s and don’ts je goed in de gaten moet houden zodat leerlingen met een glimlach kunnen blijven zeggen: ‘Game on!’

Deze sessie wordt gehouden door Shauna Plompen en Lucelle Comvalius.

SESSIEARCHIEF

Nog geen sessies in het archief

BIO

Shauna Plompen is docent pedagogiek en projectleider hybride onderwijs bij ROC van Flevoland. Daarnaast is zij eigenaar van het online platform Blijvenleren.net. Ze heeft passie voor onderwijs(dromen) en verbinden. Via Blijven Leren helpt zij leraren om met een goed gevoel voor de klas te staan. Thema’s waar zij zich mee bezig houdt: de basis van een effectieve (online) les, pedagogisch-didactische onderwerpen, productiviteit en werkgeluk.